tisdag 13 oktober 2009

Snart snart---+ Karlavagnen i P4

Idag pirrar det i magen....åker imorgon...men vet att när väl kommer ner och träffar barnen så kommer allt bara kännas sååå härligt!!!


Mamma var här igår och hjälpte mig att packa väskorna...det behövdes ett riktigt packningsproffs för detta kan jag säga!


Jag brukar ju inte ha med mig så mycket saker ner. Dels för att det inte finns plats för så mycket, dels för att min princip egentligen är att handla så mycket som möjligt på plats. För att stötta det lokala samhället. Men vissa saker är svårt att få ta på eller vädligt dyrt. Då känns det toppen att kunna ta med sig sånt som ni vänner och familj skänkt.


Har med mig många skolväskor! Det känns så himla kul för det betyder att alla de större barnen kommer att få en väska. Och det är mer än en skolväska. Det är första gången för de flesta barnen som de får något alldeles eget. Att samla sina få egna ägodelar i. Det är en viktig del i att känna sig som en egen person. Eller hur?


Har också med mig jättefina böcker och annat till skolan. Lärarna kommer bli superglada!


Är också jätteglad för att en av mina bästa kompisar - J - ska komma ner och hälsa på en vecka. Hon kommer att skriva dagbok, filma och ta bilder för att sen bla berätta här på bloggen. Känns jättekul!


Häromkvällen var jag med på Karlavagnen i P4, om ni vill lyssna kan man göra det på:




Ha det jättebra så hörs vi när jag är tillbaka i mitten av november! Eller innan, om jag hittar internet som funkar bra...


stor kram emelie


1 kommentar:

  1. Hur är det med postadress till barnhemmet? Om vi skulle vilja skicka böcker eller annat direkt ner, vilken adress ska vi i såna fall skicka det till?

    Ha det riktigt härligt nu och ta hand om dig!

    SvaraRadera