fredag 5 februari 2010

Mycket som händer också här hemma...

Slog mig att jag är vädligt dålig på att berätta om allt som händer HÄR HEMMA...det är ett vädligt fokus på barnen ; )

Ja, dom sista tre veckorna har det iaf varit full fart här hemma (vid sidan av jobbet....)

Jag har haft tre intensiva dygn i Stockholm...

Först var jag på möte på UD och fick möjlighet att träffa Sveriges ambassadör i Nigeria som var hemma på besök (det är han som ansvarar också för Ghana, Sverige har ingen ambassad där bara ett konsulat) och den person på UD som ansvarar för Ghana (Maj Inger Klingvall, fd biståndsminister). Det var ett jättebra möte!! Så glad för att dom tog sig tid. Det känns så viktigt att veta att ha fått en bra kontakt, speciellt om något händer så känns det tryggt.

Stockholm Rotary.
Var ju sjuk när jag skulle ta emot stipendiet som 'Årets ungdomscoach' så åkte upp nu senare och tackade och berättade om arbetet. Det var på Grand Hotel och massor av folk...var super nervös! men fick så otroligt fint bemötande så efteråt var jag jätteglad. Massor av spännande människor att prata med, fick mycket tips och idéer!


Det var Anders Carlberg som fick stipendiet för Årets Coach - efter Grand så åkte jag och mins syter Ulrika för att träffa honom på Fryshuset. Riktigt intressant person! Anders berättade lite om fryshuset, deras olika projekt och vad hans drivkraft är. Han har gjort så mycket för ungdomar och har väldigt mycket sociala projket igång.


Efter vår möte kände jag mig motiverad, man kan göra mycket bara man inte ger sig!


När jag satt på tåget hem så kom jag på mig att sitta småleende. Väldigt inspirerande dagar.

Annat på gåmg som jag berättar mer om snart....verksamhetsplan, världens bästa Cecilia Carlsson på reklambyrån C2design (c2design.se) som gjort en superfin folder om barnhemmet, inspirationskväll på Backegårdsskolan inför deras besök i Ghana, sponsring av både fotbollskläder (tack ICA!) och 'vanliga' kläder med Great Andoh tryck (tack C!), kontakt med en ghanesisk kille som driver en fotbollsskola i Ghana tillsammans med bla Stefan Schwarz, intervju för TV4 lokaltv!....plus massor av engagemang från nära, kära och okända som stöttar med idéer, pengar!, samlar in saker....

kram så länge!
emelie






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar