måndag 12 juli 2010

hemma



Hej allihopa!

Nu har jag landat i Sverige igen, som alltid med dubbla känslor. Men det känns skönt att komma hem och ladda batteriern och tanka...och jag tankar för fullt: njuter av rent vatten direkt från kranen, av att kunna ta en dusch (istället för att hälla hinkar över huvudet, som funkar det också!), äta färsk mat och grönsaker, att SOVA!...och självklart att träffa min familj och vänner som jag saknat så mycket! Har blivit moster igen i vår så det var underbart att få träffa den lille goingen och så glad att allt gått bra....Det var någon som sa att i Afrika så dör var 13e kvinna som blir gravid. VAR TRETTONDE. Så sjukt orättvist.

Det har utan tvekan varit de tuffaste månaders hittills, massor med kulturkrockar och en extrem hetta!

Som ni märkt har jag inte uppdaterar bloggen så mycket och det finns flera anledningar till det. Internetuppkopplingen har varit extremt dålig. Men huvudanledningen har faktiskt varit att det har varit så mycket i mitt huvud att jag har inte hittat ro att sitta ner och skriva.

Men NU har jag mer ro... och kommer uppdatera er vad vi har haft för oss. Kommer publicera lite inlägg nu i sommar. Detsamma med mailen...men också där är jag på väg att komma igen. Och jag blir så glad för alla mail men tankar och tips, det ger mig massor av energi och kraft att kämpa vidare, det ska ni veta!


Men som ni ser så mår barnen bra och växer så det knakar! Även om det har varit tuffa månader så har vi också haft så mycket roligt! Och att se barnen utvecklas gör att det är värt allt. Korrupta byråkrater och kulturkrockar ändrar inte på det en sekund. Mitt engagemang blir bara starkare och starkare!

Jag hoppas ni njuter av sommaren, vi hörs snart igen! Stor Kram Emelie

2 kommentarer:

  1. Är så glad att du orkar! Njut av den svenska sommaren å allt som hör därtill, det är du verkligen värd!!! Ska bli intressant att läsa framöver : )
    Mia

    SvaraRadera
  2. Kan du något ghanesiskt språk som ex. ga, twi?

    SvaraRadera