torsdag 24 december 2009

Ljus i julmörkret!

När det är elavbrott i Kasoa och på barnhemmet så ser man INGENTING.

Jag får be barnen att le för annars går jag in i dom...

SÅ jag hör hela tiden bara "Mama Emelie, mama emelie, mama emelie do you see me??
I'm smiling!"

Vet inte om funkar lika bra här hemma i Sverige men ni kan ju testa nu under julhelgen ; )

Hoppas ni får en riktigt skön och glad jul!

Stor kram till er alla!
Emelie
ps i dagens Dagens Industri kan man läsa en artikel om barnhemmet


3 kommentarer:

  1. Hej Emelie och alla söta barn!Vi på Krusagården vill önska er en riktigt God Jul!
    Kram från Maria,Jonas,Olivier,Thilde och Tingla

    SvaraRadera
  2. Hej Emelie,

    Satt i min soffa med en hel hög av veckotidningar som jag fått från min svärmor, skulle planera en tre-rätters middag till nyår. Började bläddra i en Allers-tidning för att få lite tips och fastnade i en artikel som löd "Emelie, 22, har 64 barn att försörja". (Helt plötsligt kändes min middagsplanering inte lika viktig längre.) Detta var runt 19.00 på kvällen och nu är kl 22.33, har läst igenom vartenda inlägg på din blogg och nästan alla kommentarer.

    Det är helt galet och fantastiskt det du gör för barnen i Ghana. Du gör det jag länge har drömt om att göra men inte riktigt vetat hur man ska göra något sådat. Jag har länge velat stödja organisationer men har aldrig hittat någon där allt går oavkortat till ändamålet, förrän nu!!! Genast började jag fundera på saker jag skulle kunna göra för att bidra till ditt projekt, hur jag kan involvera och inspirera andra människor att stödja och bidra. Jag ska i alla fall börja med att ha en månadsvis insättning till ditt bankgirokoto.

    Det du gör är fantastiskt och det går rakt in i hjärtat på mig. Jag önskar att fler kunde vara som du. Nu är jag tvåbarns mamma och kan inte hjälpa på det sättet som du gör men jag kan bidra på annat vis, det är aldrig för sent. Jag önskar dig all lycka!!


    PS: Hur gick det med flickan och den lilla bebisen du skrev om i maj???

    SvaraRadera
  3. Jag verkligen avgudar de du gör emelie!! :) du är så bra.
    puss sandra från haparanda .

    SvaraRadera