torsdag 4 juni 2009

60 kg och mycket förväntan!

Hej alla, det här er Emelies syster Ulrika som skriver. Nu är jag på flygplatsen och väntar på planet som ska ta mig till Emelie, barnen och en annan verklighet i Kasoa!

Med mig har jag tre fullpackade väskor - fulla med miniräknare, pennor, kläder till lärarna (skjortor och blusar med glitter...) 60 sverige/fotbollsdräkter, linjaler, engelska böcker.....och så kontorsmaterial (pärmar, mappar mm). Vi ska hjälpa Jaque att komma i ordning med ett litet kontor där han kan samla all information. Emelie hade letat och letat men inte hittar några pärmar så det har jag nu med mig...Tack alla som har hjälpt till att samla ihop saker! När vi åke ner så här så är det roligt att kunna ta med sig saker, speciellt sådant som är dyrt eller inte går att få tag på i Accra. Annars är principen som Emelie och vi arbetar utifrån att så mycket som möjligt köpa saker på plats - på så vis så blir det ju dubbelnytta för pengarna: barnen och barnhemmet får det som behövs OCH man bidrar till stödja den lokala ekonomin

Härligt ska det bli att träffa Emelie, att få träffa och lära känna alla de personer som blivit så viktiga i hennes liv - och som hon har blivit så viktig för! Vi ska bo på barnhemmet - så det blir 'bucket showers' (spann duschar) som gäller...och det lär behövas! För tydligen är det väldigt väldigt varmt, över 40C...

Nu är det dax att gå på planet! VI hörs igen hälsar Ulrika.

p.s har ni läst om Emelie i Hemmets Veckotidning (eller om det var Hemmets Journal...). En av de där tidningarna med korsord och mattips. Det är ett jättefint reportage om Emelie och hennes arbete där

4 kommentarer:

  1. Underbart med människor som är du Emelie. Läste om dig i Hemmets Veckotidning och jag och min familj kommer absolut sätta in pengar på bankgirot. Känns bättre att skänka pengar så här än till dom stora organisationerna, tror att pengarna kommer till mer nytta då. Hoppas du har det bra! Kram från en familj på Orust

    SvaraRadera
  2. satt på jobbet och läste hemmets tidning där jag läste om din resa i afrika,Gud vilken upplevelse ,och det är underbart att de finns människor som du. själv har jag ett stort intresse och ska också åka till afrika och hjälpa,det är min största dröm. Jag önskar dig de bästa i livet,för det är en person som du värd. en person med ett bra hjärta..

    SvaraRadera
  3. tack familjen på orust - blir jatteglad! Bade for peng men lika mycket for att ni letade er hit och skrev en peppande rad. och ni ska veta att varje krona gör skillnad har, jag kommer redovisa ordentligt nar jag kommer hem. och tack valbona också! jag sager bara - AK! d

    SvaraRadera
  4. Hej ,hehe tack så mycket. Jo jag ska åka ,men vet inte när eller hur jag ska gå till väga nämligen..skulle du kunna adda mig på msn ?babygiirl_bona@hotmail.com så vi kan prata lite mer angående de,för tänkte börja som volontär först eller något. Hade uppskattat de, Mvh valbona !

    SvaraRadera