torsdag 19 augusti 2010

Administrerar och filosoferar

...min syster Ulrika och jag har haft två intensiva jobbveckor nu! Det har varit fullt ös sen jag kom hem så jag hade hoppats på lite lugnare tempo när jag inte skulle jobba på Effkå (ICA affären) men nej nej...visserligen så blir jag inte väckt kl 4 på morgonen av att någon står och nyper mig i fötterna eller sjunger i mitt öra...men nästintill : ) Kl 07.30 är det väckning och sen har vi planerat och rapporterat och budgeterat och administrerat...och filosoferat! Ulrika är projektledare till yrket så helt grymt att hon är med och jobbar med mig nu!

Har också haft många möten med olika sponsorer och andra som är intresserade av att vara med och stötta. Så häftigt med allt engagemang från folk! Vi har ju ett tydligt mål nu ni vet. Att köpa och bygga ett eget barnhem och skola. För att få tryggheten och kunna säkra långsiktigheten i verksamheten. För detta behöver vi ca en miljon kronor för att bygga. Låter helt sjukt när jag skriver det och brukar inte skriva om pengar här men så är det. Det är det som behövs för att Beatrice, Fredrick, Desmond, Agnes, Janet, Mary, Anno och mina andra 65 tidigare bortglömda men allra mest fantastiska barnkompisar ska kunna uppnå det som är Jacques och mitt mål - friska glada barn som kan förändra sin egen och Ghanas framtid!!

Och jag känner mig hoppfull. Tror att vi kan få ihop pengarna som behövs. Måste tro det.

Kram emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar