fredag 27 augusti 2010

Stockholm!

Är i Stockholm tillsammans med syster Ulrika. Har haft massor med spännande möten, fått mycket idéer och en hel del positiva besked vad gäller finansiellt stöd för bygget!!

Men också fler som vill vara med och stötta den dagliga verksamheten vilket känns så skönt! En familj om vi träffade (hade läst om mig i Dagens Industri och stöttat en hel del) hade som princip att de gav en procentsatas av vad de tjänade varje år till olika välgörenhetsprojekt. Så himla häftigt! Vi är såå glada att vi fick träffa er och att ni hjälper oss på så många olika sätt.
En annan dam vi träffade sa att varje gång hon får pensionspengar över på kontot så skickar jag dem till Greta Andoh, hur underbar är inte den livsinställningen, och det har blivit några tusen.. Vi har oxå en del storsponsorer på g, hoppas kunna få klart med det i höst.

Att få ihop pengar till den dagliga driften är något som jag tänker allt mer på... I början så var månadskostnaden inte så hög, det gick alltid att lösa att få ihop pengar på något vis...Men nu har ju verksamheten vuxit så mycket med skolan och allt PLUS att matpriserna gått upp sjukt mycket sen jag var nere första gången hösten 2008. Då kostade en säck med ris 320, nu kostar den ca 500!!!

Så därför känns det så skönt att några fler och fler är med och sponsrar varje månad. Det lättar oro/ångest trycket.....Vi har ju fått autogiro nu också så det är enkelt att vara med och
stötta ; ) Tyvärr har det krånglat lite (har haft säkert 20 samtal med banken om detta....!) men nu ska det funka har dom lovat. Om allt går som vi hoppas (!!!) så kommer jag ju nästa år att vara mest i Ghana och fixa med bygget! Men det betyder att jag inte kommer att kunna vara hemma och jobba och spara pengar och inte heller träffa lika mycket folk och berätta...men det kommer lösa sig det vet jag!



Världens finaste Bruce!

Nu ska vi iväg och träffa SOS-barnbyar här i Stockholm. Ska bli spännande och hoppas kunna få lite tips och erfarenheter därifrån. Vi har också varit i kontakt med en organisation som just håller på och ska bygga i Ghana. Bra att få en kontakt för att kunna stämma av saker med tex bygget men också andra praktiska saker som kontakter med myndigheter. Och som jag tänkte på häromdagen - vitaminer! Vart kan man köpa det? För att veta att det inte är sockerpiller eller något konstigt farligt som ger barnen

Hörs snart kram!
Emelie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar